Gå til innhold
Arkivverket

[#16164] Woldsettr (1701) / Woldsetter (1801) i Oppstryn/Innvik. Hvilken gård?


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Som nevnt i temaoverskriften, finner jeg gården i 1701 og 1801 - likeså i kirkebøkene for Innvik her i DA. Gården finnes ikke i 1865, 1900, ikke i matrikkelen 1885 og heller ikke hos Oluf Rygh. Den er heller ikke å finne i Bygdesoga for Innvik / Stryn. Har gården skiftet navn eller den rett og slett borte? Håper noen kan gi meg et svar. Lenke til 1801: LenkeMVH Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hva med Vollseter som ligger rett over grensa i Stranda? På nordsida av Fedalsnipa og Ringdalshornet. Vei dit fra Hellesylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det var et godt forslag! Jeg har funnet gården på kartet. Vil det da si at denne gården en gang lå under Oppstryn sogn? Hvilke bygdebok skal jeg gå til? Stranda?Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Se tema 14603, hvorfra følgende limes inn her:Arne Solli, Bergen, 17.04.2003 09:47 (3:'Garden Brekke (og Vollset) høyrer no til Stranda kommune. Du finn brukar- og ættelister for begge gardane i bygdeboka for Sunnylven og Geiranger bind II. Denne finst i to utgåver, 1972 og 1996. 1996-utgåva er noko meir fyldig på ættedelen enn 1972-utgåva og under bruk 1.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.