Gå til innhold
Arkivverket

[#16166] Lier, Sylling, Svangstrand og Tveten Skole


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Hei. Er det noen som har Liers bygdebok nr 3, der jeg går ut i fra at det står om denne gården, og muligens også om de som bodde der. LenkeJeg var på biblioteket og fant bind 1 og 2, mens de ikke hadde bind 3. Er det noen som kan hjelpe? Er ute etter all info om Karl og Olava.Er også ute etter familien som bodde i Lier på Gardsnr 196, bruksnr 3 (Tveten Skole) i folketellingen i 1900.Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei igjen.Ang Tveten Skole, Lenke så er det Gunerius Johans. jeg er ute etter info om. Først gikk jeg ut ifra at han var en av sønnene i familien der, men etter årstallene å dømme så er jo ikke dette mulig. Kanskje noen vet noe mer om denne Gunerius??Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

Hei! Jeg har bind 3, men det står ikke noe om Svangstrand der, bind 3 tar for seg gårder i østre Lier, men det finnes jo flere bind.Mvh Roar Syvertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Det står om gården Svang og husmannsplassene under denne i bind 4. Men det står så langt jeg har sett ingen ting om Karl og Olava. Også om Tveiten står det i bind 4, men finner ingen ting om personene du nevner.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Viken

Du nevner Lier og Sylling... Ettersom jeg kjenner en famillie ved navn Syllig som bor i Ringsaker og jeg vet at broren (heter også Sylling) bor i lier, kan det være av intresse å spørre dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei Rune[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00626.wc2&variabel=0&postnr=5364&fulle=true&spraak=n>LenkeSom du ser er det gårder som heter Sylling i Lier, men det er vel etter det jeg har forstått også en liten del av Lier som også ligger i Sylling. Bla Svangstrand og Tveten. Dine bekjente er nok ifra en av Sylling-gårdene, med tanke på etternavnet. Men det er jo mulig at de vet mer om lokalhistorien på stedet, og evnt. vet mer om gårdene som ligger i Sylling.Hvis det er riktig familie jeg har fått tak i på Svangstrand,Lenke skal fødselsdatoene være som følger: Karl Kristiansen f 31/5-1875 Olava Jensdatter f 28/12-1873Og Gunerius på Tveten: f 26/5-1882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Litt dårlig formulert her; Setningen '...en liten del av Lier som også......' burde selvsagt være; Sylling er et sted i Lier.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei!Siden det er en del som har bygdebøker tilgjengelig...er det noen som kan fiske opp noe om Anne her: Lenke Jeg er ute etter barn og ektefelle:)Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei Egil :)Det er veldig mye mulig at dette er rette Anne ja. Vil veldig gjerne vite hvem hun ble gift med osv. Skal endelig på biblioteket på fredag, håper jeg kan få finni ut noe da.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.