Gå til innhold
Arkivverket

[#16177] Opslag Andreas Abrahamsen f. 1866 Rygge


Gjest Preben Vagn Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Preben Vagn Knudsen

Hej. Jeg søger oplysninger om Andreas Abrahamsen, I telling 1900 Moss kan jeg se, at han er stolearbejder ved fabrik i 1900 i Moss. Han er født i Rygge Sm omkring 1866. Hvem er hans forældre? Og hvem er hans søskende?Jeg har fundet en Abraham Andreass. i Rygge 1865 tællingen, han er da 37 år, født i Moss, og gift med Birte Simensd. 36 år, født i Rygge Prgj. I 1900 tællingen bor de stadig i Rygge, og hans fødsel angives til 1827 og hendes til 1830.Men er det Andreas Abrahamsens forældre?Vil være meget taknemmelig for opslag der kan bekræfte ovenstående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Andreas, født 06.01.1866, døpt 10.05.1866 sønn av foreldre Abraham Andreassen, Høiden og h. Berthe Marie Simensdatter (Rygge Mini 5 1852-1871 4/15 f.113 no.32).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Preben Vagn Knudsen

Mange tak, Geir Berntsen. Jeg er meget taknemmelig for din bekræftigelse på Andreas's forældre. Høiden, er det stedet hvor de bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Høyden ligger akkurat på grensen mellom Moss og Rygge, der riksvei 118 krysser den, hvis du kan finne et så detaljert kart. Jeg tror bare de to stavemåtene finnes: Høiden og Høyden. I dag uttales det riktignok ofte 'Høyda' på dialekt. Men det er ikke sikkert at det finnes på alle kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter
LenkeDer skal du se 'Høydavegen' like under midten av kartet. Du kan derefter zoome ut av bildet for å se hvor det befinner seg hen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.