Gå til innhold
Arkivverket

[#16182] Skifte i Indvik på gården Hilde.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøver igjen.Den 15.03.1779 ble en Helge Olsdtr. døpt på gården Hilde i Indvik av foreldre Ole Anthoniussen(Antonsen) og Helge Jørgensdatter.Det er skifte etter de i skiftepr.koll for Nordfjord 21.a side 698 1804-1808 og for Helges del prot. 22a side 293 1813-1817.Datteren Helge/Helle Olsdatter er ikke på gården i 1801.Kan du sjekke skiftene for meg ? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifte 16. mai 1807 på Hilde hos 'Frabytterne Ole Anthonsen og Helge Jørgensdatter', til fem døtre: Christi, gift med Iver Poulsen Hilde, Kari, gift med Halvor Antonsen Frøeholm, Barbro, 30 år gammel, Helga, gift med Thore Anthonsen Greidung, Catarina, 24 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen igjen Yngve, det var nok bom denne gangen også.Denne Helle/Helge Olsdatter fra Helle er en hard nøtt å knekke.Der er imidlertid en Hele Olsdatter 19 år på Øvre Standal i Kinn i 1801.Foreldrene er Ole Andersen og Marte Andersdtr.Jeg finner imidlertid ikke Hele født i Kinn.Derimot er det skifte etter to Ole Andersen på Øvre Standal. Skifteprot. nr. 12b side 271b 1817-1821 og prot.nr.19 side 245 1836-1845.Kunne du gjort et oppslag i skiftene å se om Hele/Helle er nevnt der ? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet 15. oktober 1818 gjelder nok den rette familien. Ole Andersen Øvre Standal etterlot seg barna Hans Olsen, på arvetomten, Peder, myndig, Anders Olsen Domben i Kinn, og Hellene, 38 år og ugift.Skiftet 4. september 1840 var etter en langt yngre navnebror, med barn Anders, 16 år, Bertel, 14 år, Lars, 8 år, Susanne, 19 år, og Maren, 14 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve. Da var det heller ikke denne familien som var den rette.Nå begynner jeg snart å slippe opp for alternativer.(det er kanskje du glad for).Jeg får bruke litt tid på å fjerne uaktuelle kandidater fra listen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.