Gå til innhold
Arkivverket

[#16183] Stabel(l) slektsbok ønskes kjøpt


Gjest Nina Rose
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Rose

Min mann er av Stabel(l) slekt, og da hans far døde fant vi en grov slektsoversikt tilbake til ca 1600. Har sett at det finnes en Stabel-Stabell slektsbok av Castberg. Denne ønsker vi å kjøpe. Noen som vet hvor man kan få tak i den? Ønsker også å komme i kontakt med andre av Stabel(l) slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Nina!Jeg har sendt deg en email så vi kan se om vi har noe felles... med det samme har jeg også ettrlyst denne boken før - og håper det er noen som vet hvor den eller om den kan kjøpes noen steder - Jeg vet de har den på biblioteket i Trondheim men ikke til utlåns.Gurli ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Reither

Hei Nina og Gurli! Jeg ønsker kontakt med dere begge da min mormor var av Stabell-slekt på morssiden, og jeg ikke vet noe om denne grenen før 1801. Min ane er Mathias (Mads) Stabel, husmann og procurator (jurist) (!) i Norderhov i 1801. Senere ble han visstnok sorenskriver i Kongsvinger eller Elverum, men det vet jeg ikke så noe særlig mer om. Jeg vet derimot hvem han var gift med og navn på noen av barna. Ytterligere opplysninger, som hvem foreldrene var, f.eks., hadde vært veldig interessante.Hilsen Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Rose

Hei Else. Send meg gjerne en mail. Jeg har nå Stabel tilbake til 1400. Har fått de siste leddene av Per Nermo. nina@brataas.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.