Gå til innhold
Arkivverket

[#16194] Familien Schwabe (Swabe) Oslo


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg søker etter opplysninger om familien Schwabe (Swabe) som bodde i Oslo. Min farmors søster Torbjørg Kirkeby giftet seg med Johan Nordby og bosatte seg på Sagene i Oslo, der bodde de for ca 60 år siden. En av datter Åse, giftet seg Schwabe og fikk sønnen Leif. Kjenner noen til denne familien eller andre etterkommere av familien Johan Nordby? Jeg søker alle opplysninger om familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Sophie Fredrikke Schwabe (1777-1859) giftet seg på Ringsaker i 1799 med sogneprest i Gran på Hadeland, Hieronymus Heyerdahl (1773-1847) fra Aremark. De fikk 13 barn. Jeg kjenner ikke Sophie's aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tone Tjensvold Barstad

Jeg har noen opplysninger om familien Schwabe/Feyling i Oslo.Vennligst kontakt meg på mail tone@barstad.noTone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Å følge Sophie Fredrikke på farssiden (Schwabe) tilbake til Johan Friderich Schwabe som var født 1674 i Tyskland skulle være greit. Men hvem var mor til Sophie Fredrikke, vet Tone eller noen andre det ? (Johan Friderich Schwabe ektet Birgithe Henrichsdatter Larsen på Bragernes 29.10.1781 (ca.4 år etter at hun var født) og Birgithe var som kjent mor til barna som ble født på Grønland.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Jeg har notert at J. F Schwabe var g m Rebekka Sommerfelt. Jeg har ikke Sofie i mitt register, men det må vel da være søstra Rebekka som var g m Hans Olai Fremming Heyerdahl? Ellers lever det fortsatt Schwabe i bygda her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Tjensvold Barstad

Hei!Jeg har opplysninger om Christian Fredrik Wilhelm Schwabe f. 1826 gift med Hanna Wilhelmine Wessel f. 1834 og deres datter Marie Antoniette Christine Schwabe f. 7. juni 1862 i Moss og døde 20.12.1939 i Oslo. Hun ble gift med Claus Alrik Feyling og fikk 2 sønner.mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Helga Helmet

Min mor er født Erika Andrea Schwabe. Hun bodde en periode på Rjukan - senere Sandefjord hvor hun døde da jeg var liten (1954). Jeg vet veldig lite om hennes familiebakgrunn. Er det noen som kan bidra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.