Gå til innhold
Arkivverket

[#16197] Gelein. i Trondheim??


Gjest Mary-Ann Ressem
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Far Fredrik er kanskje sønn av den enke Katharine Gellein som nevnes lenger oppe på sida. I 1865 er tollbetjent Rasmus Gellein og hustru Trine (identisk med enke Katharine) å finne i Steinkjer (Skei sokn, Sparbu prestegjeld). Rasmus oppgis å være 37 år gammel, født i Trondheim. LenkeEn av mine forfedre, tipp-tippoldefar, Ole Andreas Holthe (1807-1865) var første gang gift med Regine Bergitte Gellein (1810-1848), datter av dragon Ole Olsen Gellein og Olava Rasmusdatter. Aldersmessig kan Rasmus og Regine være søsken, men dette har jeg ingen sikker kjennskap til. Regine var født i Domsognet i Trondheim.Jeg har også samlet diverse fra nettkilder angående en annen familie Gellein, slekt etter kopperslager Johan Fredrik Gellein (c1812-1871) og hustru Oline Olsdatter (c1811-1898). Hvis Per Gellein blir 'sikkert identifisert' kan jeg kanskje bidra med noe lenger bakover.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Ann Ressem

Dette kunne være riktig Per, og hans aner,men før jeg må nok prøve å identifisere Per nøyere. Jeg har ingen opplysninger om han uten det at han og min tante hadde barn sammen. Mitt søskenbarn har absolutt ingen opplysninger om sin far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Per Gellein (1899 - ) var gift med Laura Helene Brandt, (1902 -) Hans aner er vel kjent tilbake til Helge Jørgensen Rye, (1625 -).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Mary-AnnJeg har opplysninger om Per og Laura GelleinE.postadressa mi er trondlokken@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Per Gellein, f. 1899 i Christiania, s. av byråsjef Fredrik Gellein, f. 1869 i Steinkjer og kona Valerie, f. 1869 i Namsos. Distr.lege i Surnadal ca. 1925-1930, gift med Laura Helene Bævre fra Kr. sund N, dtr. av Gjertine Eivindsdatter Bævre. (Osen på Bøvra) og baker Larsen? Mvh Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.