Gå til innhold
Arkivverket

[#16209] Etterkommere etter Haktor Monsen Søreide


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker etterkommere etter Haktor Monsen Søreide (1833 - 1921) fra Austevoll. Jeg har avdekket de fleste grenene, men søker fortsatt opplysninger om etterkommere etter to av hans døtre; Brithe Hansine (f.23.05.1869) og Inga Larsine (f.28.11.1871). Det siste jeg vet om dem er at de var hjemmeboende og ugifte i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Da Haktor M. Søreide døde 5. desember 1921 står det at han etterlot seg hustru og myndige arvinger, 3 i Amerika. Boet var under avgiftspliktig størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Betyr dette at døtrene Inga Larsine og Brithe Hansine var døde før dette? Hvor døde de i såfall? Står det noe mer informasjon om boet etter Haktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det står dessverre ikke mer enn det som er referert ovenfor, men kanskje det står mer da enken døde? Har du dødsåret hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dessverre gav ikke det heller noe gjennombrudd. Det står 'Sønn Mons Haktorsen Søreide m. fl. barn, myndige hvor visstnok 2 i Amerika.' Lensmannen skriver videre 'Jeg har ventet på gjeldsovertagelseserklæring', men denne ligger ikke ved. Det var den som skulle gitt navn, alder og adresse på samtlige arvinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Finnes det noen skifter etter Haktor eller Synnøve? Sønnen Mons overtok gården ca. 1923, så han må vel ha skiftet med sine søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.