Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Pernille Benfeldt Tuxen

[#16213] Søges: Maren Nielsdatter og Jacob Larsen - slutningen af 1700, Kristiania

Recommended Posts

Guest Pernille Benfeldt Tuxen

Kære MedforskereEr der nogen i dette forum, som kan hjælpe mig med oplysninger vedrørende forældrene til min 3xtipoldefar, Niels Jacobsen?Niels Jacobsen blev født 13/12 1795 i Kristiania. Ifølge Geir K. Berntsen, som var så venlig at slå op i kirkebogen for mig, ved jeg nu følgende om Niels Jacobsen samt hans forældre:Niels blev døbt d. 29/12 1795 i Vor Frelser kirke, Kristiania. Hans faddere var bl.a. Guttorm Erichsen og Thron Michelsen.Niels' forældre:Mor: MAREN NIELSDATTER, i tjeneste hos Købmand Jens Larsen (af Kristiania?). Maren lå i barselseng hos August Tarraldsen.Far: JACOB LARSEN, Profession: Svend. Jacob opholdt sig i Bergen, da Niels Jacobsen blev født og døbt.Jeg har forsøgt mig med Digitalarkivet, men da jeg intet andet har end navnene på mine 4xtipoldeforældre, så har jeg ikke været i stand til at udpege den rigtige Maren Nielsdatter og Jacob Larsen.Så jeg må derfor spørge: Er der nogen i dette forum, som kender til Jacob Larsen og Maren Nielsdatter?På forhånd mange tak!De bedste hilsnerPernille Benfeldt TuxenThailand

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.