Gå til innhold
Arkivverket

[#16223] Jakob Dønnessen BANGSTAD, f.ca.1818 BINDALEN, NORDLAND


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jakob Dønnessen bodde på Bangstad i Bindalen i 1865, og var født ca. 1818. Gift med Anne Maria Johnsdatter.Kjenner noen til Jakobs foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

En kandidat kan være Dønnes Christian Jacobsen, døpt 7.10.1798 i Bindal. Far: Jacob Pedersen (VRI). De finner du her i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hallo. Jeg holder på å finne Jakob, får se om jeg lykkes. Dønnes Christian Jacobsen er ikke aktuell da han døde i 1803 av barnekopper. Jeg sjekket bind 1 og 2 av Bindals bygde bøker og kunne ikke finne Jacob Dønnesen, f. ca 1818. Han kan være født på Bangstad. Bangstad kommer med i bygdebok 3 for Bindal. Den har ikke kommet ut ennå. Den venter jeg og på. Jeg har mye slekt i hele Bindal.Hilsen Ørjan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

I skiftet etter Dønnes Larsen, Hongbostad i 1820 er en Jakob nevnt med en alder av 2 år.Ektefellen til Dønnes var Karen Jakobsdatter.De hadde barna: Lars Jacob 8 år Jakob 2 år Anne Johanna 13 år Elen 11 år Clara Marie 4 år.Dette er opplysninger fra heftene om skifter på sørhelgelang (1811-1845) ved Svein Edvardsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

På Bindal kommunes nettsider ligger lokal slektskilder: www.bindal.kommune.noSøk på slektskilder. Gå på lokale slektskilder.Her finner du bl a døpte og døde.Den eneste Jacob Dønnesen jeg finner er:Jacob Dønnesen f. 20.06.1818 d. 25.12.1892 foreldre: Dønnes Larsen, Hongbarstad, og Karen JacobsdatterVet ikke kvaliteten på materialet.Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.