Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kenneth Holter

[#16226] Marie Augusta, f.1.11.1880, BINDALEN, NORDLAND

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jeg søker foreldre til en Marie Augusta født 1.11.1880, antagelig i Bindalen. Hun ble gift før 1909 med Thomas Olsen Bangstad. Noen som har mulighet til å sjekke dåp eller giftemål for foreldrenes navn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Hvor i Norland ligger Bindalen ? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Bindal kommune ligger helt sør i Nordland fylke, på grensen mot Nord Trøndelag. LenkeJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Da får vi begynne å nøste inn opplysninger og hjelpe Wiborg: LenkeSom du ser er det 2 kandidater f.1880 i Bindalen. Kan dette lede oss videre? mvh Jan Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hun ble gift med med en Bangstad, hun selv kan være født på Bangstad, jeg finner henne ikke i Bindals b-bøker. Bok 4 for Bindal er ikke kommet ut ennå, der kommer Bangstad med. Så vi får vente og håpe hun står der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Hella

I kirkebøkene for Bindal, som finnes på nettet under http://www.bindal.kommune.no/bygdebok/ finner jeg giftermålet mellom Thomas og Marie.Båtbygger Thomas Peder Nikolai Olsen på Bangstad giftet seg med Marie Augusta Johansdatter i Vassås kirke den 21.2.1909. Han var født i 1888 og faren var gårdbruker Ole Iver Jakobsen. Hun var født i 1880, var fra Tosaunet, og faren var gårdbruker Johan Kristiansen.Jeg fant ikke Marie som døpt eller konfirmert i disse kirkebøkene, men du kan jo lete litt selv. Det er jo ikke sikkert hun er født i soknene Vassås eller Solstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aslaug Andersen

Bangstad ligger på sørøstsida av Tosenfjorden i Nordland, og Tosaunet ligger på vestsida, noe lenger nord. Jeg er ikke sikker på om Bindal kommune strekker seg så langt nordover, eller om Tosaunet ligger i Brønnøy kommune. Tosenveien fra Brønnøysund via Hommelstø og til E 6 går forbi Tosaunet.Aslaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kenneth Holter

Takk, Marianne, jeg hadde allerede funnet kirkebøkene for Bindalen på nett da du la dette ut; jeg fant også dåpen til Marie Augusta der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.