Gå til innhold
Arkivverket

[#16226] Marie Augusta, f.1.11.1880, BINDALEN, NORDLAND


Gjest Kenneth Holter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Holter

Jeg søker foreldre til en Marie Augusta født 1.11.1880, antagelig i Bindalen. Hun ble gift før 1909 med Thomas Olsen Bangstad. Noen som har mulighet til å sjekke dåp eller giftemål for foreldrenes navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Da får vi begynne å nøste inn opplysninger og hjelpe Wiborg: LenkeSom du ser er det 2 kandidater f.1880 i Bindalen. Kan dette lede oss videre? mvh Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hun ble gift med med en Bangstad, hun selv kan være født på Bangstad, jeg finner henne ikke i Bindals b-bøker. Bok 4 for Bindal er ikke kommet ut ennå, der kommer Bangstad med. Så vi får vente og håpe hun står der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Marianne Hella

I kirkebøkene for Bindal, som finnes på nettet under http://www.bindal.kommune.no/bygdebok/ finner jeg giftermålet mellom Thomas og Marie.Båtbygger Thomas Peder Nikolai Olsen på Bangstad giftet seg med Marie Augusta Johansdatter i Vassås kirke den 21.2.1909. Han var født i 1888 og faren var gårdbruker Ole Iver Jakobsen. Hun var født i 1880, var fra Tosaunet, og faren var gårdbruker Johan Kristiansen.Jeg fant ikke Marie som døpt eller konfirmert i disse kirkebøkene, men du kan jo lete litt selv. Det er jo ikke sikkert hun er født i soknene Vassås eller Solstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslaug Andersen

Bangstad ligger på sørøstsida av Tosenfjorden i Nordland, og Tosaunet ligger på vestsida, noe lenger nord. Jeg er ikke sikker på om Bindal kommune strekker seg så langt nordover, eller om Tosaunet ligger i Brønnøy kommune. Tosenveien fra Brønnøysund via Hommelstø og til E 6 går forbi Tosaunet.Aslaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kenneth Holter

Takk, Marianne, jeg hadde allerede funnet kirkebøkene for Bindalen på nett da du la dette ut; jeg fant også dåpen til Marie Augusta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.