Gå til innhold
Arkivverket

[#16230] Kirkebok for Ullensvang 1910 - Kristian Martin Karlsen


Gjest Truls Slevigen
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Slevigen

Det er ikke tilfeldigvis noen som har kirkebok for Ullensvang 1910 lett tilgjengelig i sommervarmen?14. august 1910 ble Kristian Martin Karlsen og Berta Lassesdatter Vikøren viet i Ullensvang. I kirkeboka for Odda blir det henvist til kirkeboka for Ullensvang.Jeg er ute etter fødested og navn på foreldre til min oldefar Kristian Martin Karlsen. Han skal være født rundt 1884, trolig i Bodin - men har problem med å finne han i folketellingene. Han skal ha hatt en bror, Petter, som utvandret til USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ullensvang kirkebok forteller at Kristian Martin Karlsen var født i Bodin i 1884 som sønn av fabrikkarbeider Karl Andr. Andersen, mens bruden var født i Vikøren (i Vik) i 1892, og datter av Lasse Ellingsen Vikøren. Brudgommen oppgav å være konfirmert i Saltdalen i 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Slevigen

Takk for hjelpen!Ser ut til at jeg må ta en titt i kirkeboka for Bodin i 1884. Det er riktignok en Kristian Mart. B Karlsen født 1884 i Saltdalen i 1900, men faren hans er Karl Madsen, og det stemmer jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.