Gå til innhold
Arkivverket

[#16269] Dødsannonser i danske aviser


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Kan noen hjelpe meg med adresse til Folkeregistret i København og i samme slengen fortelle meg hvilken dansk avis det er mest sansynlig jeg bør lete i etter en dødsannonse? Vedkommende døde i København for ti år siden. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Vet dessverre ikke hvilken avis som er mest brukt i København, men her er ihvertfall en link til avisene (Lenke) i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Da jeg bodde i København 1989-1992 hadde i hvert fall Berlingske Tidende (må ikke forveksles med BT svært mange dødsannonser hver dag. Det er Berlingske Tidende og Politiken som er de store seriøse Københavnsavisene der jeg ville forvente å finne dødsannonser, jeg husker ike nå hvordan det er med dødsannonser i Politiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Takk for svarene. Skal avlegge Berlinske Tidene og Politiken et besøk i dag. Når det gjelder CPR er jeg litt usikker. Jeg ar ganske sikker på at det er et kontor som faktisk heter Folkeregisteret, og som skal ligge i København.MVH Bengt, pt. København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Folkeregisteret ligger i Dahlerupsgade 6, 1603 København V. Det er ikke så langt ifra Tivoli og Hovedbanegården.Mener å huske at det var der jeg var for å melde innflytning også, altså der jeg fikk det danske CPR-nummeret, det som i Norge kalles personnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Rune Ugulen

Mitt inntrykk er at Folkeregisteret i Danmark har gått inn i CPR. Eg saksar frå Indenrigsministeriets nettsider (som har det overordna ansvaret):Folkeregistrering og CPR-systemet hører under Indenrigs- og Sundhedsministeriet og er reguleret i lov nr. 426 af 31. maj 2000 om Det Centrale Personregister (CPR-loven).CPR-loven indeholder regler om bl.a. :- Tildeling af personnumre og offentlige myndigheders brug af personnumre- folkeregistrering, det vil sige registrering af flytninger, fraflytning til udlandet og tilflytning fra udlandet,- samt udlevering af oplysninger fra CPR, herunder om adressebeskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.