Gå til innhold
Arkivverket

[#16278] Kjenner noen til personer med navnet Nystul fra Telemark på 1800 tallet


Gjest Gunnar Nystul
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Nystul

Jeg har funnet noen fra 1900 tellinga men det stopper stort sett der. Hvis noen hvet noe mer om Nystul navnet (etc) er det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Etternavnet ditt - liksom mitt og mange andres - har sin opprinnelse i et gårdsnavn. Folk i Bygdenorge brukte ikke gårdsnavn som fast etternavn før de flyttet til en by eller et tettsted. Søker du på gårdsnavnet Nystul i 1865, så finner du dette flere steder i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Har en kort sekvens fra Flatdal; Jakob Nystoul f 08.04.1829 sønn Halvor, død 1951 gift med Åse KosiKan følge denne linja til i dag.mvh Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Nystul

Dette er interesant... Jeg har sjekket noe videre, og en sentral person i min familie het Gisle O. Tempelen født i 1885 og var bosatt i Seljord, Telemark. Han flyttet senere til Oslo. Er dette kjent for noen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Nystul

Jeg har også hatt noe kontakt med USA der navnet Raymond C. Nystul født 04-02-1917 dukker opp. Han (eller hans far)emigrerte til USA, men jeg vet ikke hvilket år. Finnes det lister over emigranter fra Seljord eller Telemark etter 1900 ?? Eller har noen sett navnet Raymond C. Nystul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hvis du går til emigrantlistene for Osle, finner du 17-18 Nystul / Nystøl / Nystøil som emigrerte før og etter 1900. Søk på etternavn, velg 'inneheld' Nyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.