Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Renathe-Johanne Wågenes

[#16284] Brønnø, Nordland

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Leter etter noen som kan hjelpe meg med en vielse og evt dåper. Johannes Johnsen f. ca 1847 i Vik i Sogn (i følge folketelling 1900 fisker på gården Ytre Baustad). Han er gift med Jonette Johansen. De får barn: August 1888, Margrete 1895. Jeg er interessert i all den informasjon som kan fremskaffes om hans liv i Brønnø. Jeg leter nemlig etter en stamfar som 'forsvinner' og lurer på om dette er ham.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Mathisen

Hei. Den familie du søker er å finne på gården Vik på Sømna. Johannes Jonsen f. 1848 d. 1911 sønn av Jon Johannessen og Randi Jonsdtr. Vikøren,Vik i Sogn. Han ble i 1882 gift på Sømna med Jonetta Kristine Jonsdtr. som var fra Sømna. Hun ble f. 1847 og døde etter 1911.Barn : Anna Regine f. 1881 d. 1974. Bosted Bergen ug. Augusta Amalie Josefine f.1883 d. 1961 g. Bosted Oslo.Johan August Møller f. 1888 d. 1963.Han skal ha vært gift tre ganger. Bosted Litla Kalsøy, Austevoll, Bergen og Skotelv i Buskerud. Margrete Berntine Julie f. 1896 d. 1973 g. Bosted Alvøen.Familien er omtalt i bind 3 av Sømna Bygdebok. Sømna ble ikke egen kommune før i 1900 - derfor Brønnøy.Min mail adr. er : tormath@eunet.noHilsen red. for bygdebøkene på Sømna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.