Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

[#16292] Døde i Bergen 1912-1972

Recommended Posts

Skulle gjerne ha visst fødselsdato på følgende personer:95 Jakobsen Anton Johan Apr 12 1916 294 Karlsen Anton Johan Nov 16 1914

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

95 Jakobsen Anton Johan Apr 12 1916 = 61 år, etterlot seg enke og en sønn Johan.294 Karlsen Anton Johan Nov 16 1914 = 5 1/2 måned - foreldre i live.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det oppgitt hvem som var foreldrene til gutten som døde 5 1/2 mnd gammel og hvor han var født? Jeg lurte på om mor kunne være Johanne Marie Pedersdatter, men hun bodde i Odda da barnet ble født 01.07.1914.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Ved innførselen i kirkeboken i Korskirken står det at barnet var født 1. juli 1914 i Ullensvang prestegjeld, og at det var sønn av løsarbeider Karl Jakobsen. Navnet på moren er ikke ført i denne boken, men ut fra opplysningene i spørsmålet formoder jeg at dette er rett person.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk igjen :-). Da var enda en gåte løst, men jeg skjønner ikke helt hvorfor barnet ble begravd av far i Bergen, (far var gift mann fra Stavanger stod det i innførselen ved dåpen)siden mor fortsatt bodde med sine mange barn i Odda. Var det vanlig at syke barn tilhørende Ullensvang ble sendt til sykehus i Bergen og at han muligens døde der? Det stod vel ikke dødsårsak i kirkeboken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å dra dette innlegget litt opp igjen og spør om det står hva barnet døde av og hvor det ble begravet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.