Gå til innhold
Arkivverket

[#16292] Døde i Bergen 1912-1972


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Skulle gjerne ha visst fødselsdato på følgende personer:95 Jakobsen Anton Johan Apr 12 1916 294 Karlsen Anton Johan Nov 16 1914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

95 Jakobsen Anton Johan Apr 12 1916 = 61 år, etterlot seg enke og en sønn Johan.294 Karlsen Anton Johan Nov 16 1914 = 5 1/2 måned - foreldre i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Er det oppgitt hvem som var foreldrene til gutten som døde 5 1/2 mnd gammel og hvor han var født? Jeg lurte på om mor kunne være Johanne Marie Pedersdatter, men hun bodde i Odda da barnet ble født 01.07.1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved innførselen i kirkeboken i Korskirken står det at barnet var født 1. juli 1914 i Ullensvang prestegjeld, og at det var sønn av løsarbeider Karl Jakobsen. Navnet på moren er ikke ført i denne boken, men ut fra opplysningene i spørsmålet formoder jeg at dette er rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hjertelig takk igjen :-). Da var enda en gåte løst, men jeg skjønner ikke helt hvorfor barnet ble begravd av far i Bergen, (far var gift mann fra Stavanger stod det i innførselen ved dåpen)siden mor fortsatt bodde med sine mange barn i Odda. Var det vanlig at syke barn tilhørende Ullensvang ble sendt til sykehus i Bergen og at han muligens døde der? Det stod vel ikke dødsårsak i kirkeboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Prøver å dra dette innlegget litt opp igjen og spør om det står hva barnet døde av og hvor det ble begravet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.