Gå til innhold
Arkivverket

[#16298] Tidligere søk blir ikke borte.


Gjest Alf Segbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Segbø

Problemet forklares best med et eksempel: Når jeg i 1801-tellingen søker på Anne, får jeg opp på fylkesbasis alle med dette navnet. Når jeg så søker Johanne, får jeg alle med navnet Anne Johanne som riktig er. MEN, dersom jeg nå velger lenken Ta bort utvalet ditt; søk i heile databasen og så forsøker meg på Jonas og går inn i det fylket der jeg fant Anne Johanne, finner jeg henne igjen, ikke Jonas. Det hjelper ikke hva jeg gjør, har går ut av Digitalarkivet og inn igjen, men samme problemet. Har noen vært borte i dette problemet eller har noen en løsning. Jeg er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg vet at det jeg skriver nå ikke har helt knytting til det samme som du tar opp, men allikevel, siden jeg antar at mange kommer til å lese denne meldingenSøkemuligheten, blir bedtydelig bedre om man også nytter muligheten til å legge inn stikkord til meldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Alf:Dersom du har gått heilt ut av Digitalarkivet og inn att, veit eg ikkje noko å foreslå.Men, mi erfaring er at 'Ta bort utvalet ditt' ikkje er like god som å trykke på ny på t.d. 1801 øvst. Då er ein sikrare på at det ikkje ligg att noko av tidlegare søk.Vonar at dette var forståeleg.Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg har nylig opplevd det samme som Alf, men har ikke opplevd det tidligere, så det er kanskje en ny 'bug' som har kommet? Jeg nøyde meg imidlertid med å gå ut til forsiden på DA og inn igjen, og DA var i hvert fall det opprinnelige søkeresultatet blitt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Segbø

Jeg har forsøkt på to andre maskiner og får ikke denne feilen, men den er fortsatt på min maskin. Det er vel nærliggende å tro at noe i et oppsett er galt, men hvor skal jeg begynne å lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Segbø

Jeg forsøkte noen endringer i internettoppsettet, bl.a. Bruk HTTP1.1 ved proxy-forbindelser og dermed fungerte det hele, men da jeg fjernet den igjen og tok restart på maskinen, fungerte det da også! Tja. Åkke som er, det virker nå og det er bra, men jeg skjønner ikke hvorfor. Takk til dere som tok dere tid til å svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.