Gå til innhold
Arkivverket

[#16331] Fåbergslekt


Gjest Eva Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Vedahl

Jeg leter etter foreldrene til Marthe Christensdatter Skinstadrud f. ca. 1810 i Fåberg. Marthe giftet seg 16.04. 1834 i Fåberg med Ole Svendsen Kindlien-eie født 17.01.1807 på Lien i Saksumdal i Fåberg. De bodde på husmannsplassen Rugsveeen under Kindlien gård i Vingrom i Fåberg. Jeg tror ekteparet hadde tre sønner og den ene er min tippoldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Eva. Du finner dem i folketellingen 1865 på Rugsveen Faaberg, men der har du kanskje sett? Vennlig hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Hei! Når du først er inne i Digitalarkivet kan du gå inn på 'Dagens område', velge fylke (Oppland), deretter kommune (501 Lillehammer) og deretter 0524 Fåberg. Du vil da finne 'Døypte i Fåberg 1730-1818'. Søker du så på Marthe med far Christen vil du finne en 4-5 aktuelle født i tiden 1809-1811. For å komme videre må du vite mer, men bosteder (geografi) og navneskikker kan fortelle noe. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.