Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Eva Vedahl

[#16331] Fåbergslekt

Recommended Posts

Gjest Eva Vedahl

Jeg leter etter foreldrene til Marthe Christensdatter Skinstadrud f. ca. 1810 i Fåberg. Marthe giftet seg 16.04. 1834 i Fåberg med Ole Svendsen Kindlien-eie født 17.01.1807 på Lien i Saksumdal i Fåberg. De bodde på husmannsplassen Rugsveeen under Kindlien gård i Vingrom i Fåberg. Jeg tror ekteparet hadde tre sønner og den ene er min tippoldefar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mona Årnes

Hei Eva. Du finner dem i folketellingen 1865 på Rugsveen Faaberg, men der har du kanskje sett? Vennlig hilsen MONA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Vedahl

Ja, jeg har funnet dem på 1865 tellingen på Rugsveen Faaberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Herberg

Hei! Når du først er inne i Digitalarkivet kan du gå inn på 'Dagens område', velge fylke (Oppland), deretter kommune (501 Lillehammer) og deretter 0524 Fåberg. Du vil da finne 'Døypte i Fåberg 1730-1818'. Søker du så på Marthe med far Christen vil du finne en 4-5 aktuelle født i tiden 1809-1811. For å komme videre må du vite mer, men bosteder (geografi) og navneskikker kan fortelle noe. Hilsen Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Vedahl

Takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mona Årnes

Hei. Opplandsarkivet og Richard Fauskrud vet mye om Faaberg slekt. rfauskru@c2i.net.mvh. MONA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Vedahl

Tusen takk for tipset. Håper jeg klarer å finne denne anen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.