Gå til innhold
Arkivverket

[#16343] Daniel Danielsson f.1829-26-04 Grue


Gjest Viktoria Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Viktoria Johansson

Daniel utvandrade 1859 från Löfhögen eller Löfhöjden i Grue. Han kom då till Mackarkärn, Värmland där han gifte sig med Lisa Olsdotter och de fick 6 barn. Hans hustru dog 1875 och 1882 gifter han om sig med Lisa Halvardsdotter och dom bosätter sig i Skallbäcken, södra Finnskoga, Värmland. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med vem Daniel Danielssons föräldrar var, hade han några syskon? Genom att det är så svårt att forska i Norge så skulle jag bli väldig tacksam för att få hjälp med dessa uppgifter. Hälsningar Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Hvis du søker på 1865-tellingen på Hedmark, finner du 0423-Grue. Her søker du på Gardsnavn: Løvhaugen Sogn: Grue Prestegjeld: Grue Skoledistrikt: Finskovens Nordre Distriktsnr.: 7 Jeg har desverre ikke lært meg å lage lenke. På en av disse gårdene finner du en Daniel Danielsen. Han kan være et forsøk å se på. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria Johansson

T.Grindheim, tack för tipset. Jag har varit inne och kollat där men tyvärr så är det nog jag som har tummen mitt i handen, för jag får inte fram nåt som skulle vara Daniel Danielsson. Hälsningar Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria Johansson

Rolf, jag tackar för länken. Tyvärr så är det inte rätt Daniel Danielsson. Den Daniel som var på länken är 60 år och det stämmer inte för min Daniel ska vara född 1829. Men jag tackar för att ni försöker hjälpa mig. Hälsningar Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Siden din Daniel reiste til Sverige i 1859 vil du ikke finne han i 1865-tellingen. Det er familien hans du må lete etter. Hvet du mere enn at faren het Daniel? Var det faren som var født i 1829, eller var det den Daniel som utvandret som var født dette året? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria Johansson

T.Grindheim, Vad föräldrarna heter vet jag inte men det är iallafall Daniel Danielsson som utvandrade 1859 som är född 1829 så han var alltså 30 år när han kom till sverige. Jag har en liten misstanke om att hans mor ska heta Hedvig eller Hedevig men jag vet inte om det stämmer. Hälsningar Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Myhrvold

Hei Viktoria!Daniel var født i Pekkola i Lauvhaugen (Räisälä) på Grue Finnskog og var sønn av Daniel Danielsen og Gjertrud Henriksdatter. Begge foreldrene er finske. Hvis du vil vite mer om Daniel, kan du sende ditt spørsmål til Solør slektshistorielags medlemsblad Slækt & Slekt. Daniels forferdre ligger i slektshistorielagets database med finske slektsnavn osv. tilbake til 1600-tallet. Epostadresse til redaktør for bladet er mmellem@online.no (Magne Ivar Mellem). Se ellers på deres hjemmeside http://home.online.no/~olejeast/solslekt/Vennlig hilsenJan Myhrvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.