Gå til innhold
Arkivverket

[#16347] Hvilket kirkesogn er Snippen / Movatn på Gjøvikbanen 1905-1945 ?


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Jeg leter etter etterkommere av Karl Holm f. 1885. Han bodde visstnok med sin kone Emma på Snippen/Movatn i første halvdel av 1900 tallet. Snippen/Movatn er i dag innenfor grensene av Oslo, tror jeg. Men var det det 1905-1920?. En slektning født 1939 forteller at hun som barn/ung besøkte det gamle ekteparet Holm som da hadde 2-3 voksne sønner. Tipper at sønnene er født 1905-1925. Hvilket kirkesogn skal jeg lete i når jeg skal 'jakte' på sønner/etterkommere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg tror dette området tilhørte Østre Aker inntil like etter krigen (1946 eller 1947). Mvh Kirtsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Ja, det var det jeg hadde håp om !Stemmer dette, betyr det at det kan være grunn til å ta en tur til Oslo byarkiv !Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg bodde i en femtenårsperiode ved Movatn. De som var riktig gamle dengang (ca. 10 år siden), er vel borte nå. Det er mulig at Tore Brodin, Maridalsveien 501, 0890 Oslo, har noe kjennskap til de du leter etter. Moren hans var lege (kalt 'Nordmarkas engel') og kjente alle markaboere. Tore Brodin og hans bror Ivar hadde snøbrøyting i den private delen av Sørbråtveien fra Snippen og opp til Movatn med alle sideveier. De kjenner i allefal hvert eneste hus i området.Elers: Østre Aker kirke, Ulvenveien 110, sognekirke for Østre Aker opprettet i 1861. Lykke til! Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.