Gå til innhold
Arkivverket

[#16363] Andreas Nikolai Adolf Brekke f.1881 Sande i Sunnmøre.Hvem var foreldrene?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Andreas Nikolai Adolf Brekke oppholdt seg i Ålesund i 1900.Da gikk han i skredderlære.Senere havnet han i Bergen , hvor han ble gift 05.03.1911 med Birgit Katrine Johannessen.Han døde i Bergen i 1963.Men jeg trenger hjelp til å finne opplysninger om fødsel og foreldre.Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Aarskog

Andreas Nikolai Adolf Lauritsson Hatlebrekke født 12/8 1880 på Hatlebrekke bnr 1 på Kvamsøya i Sande. Foreldra var Laurits Jakobson Bringsinghaug 15/2 1857 - 14/10 1939 g 1879 med Johanne Jonsd. Hatlebrekke 10/7 1856-21/6 1909. Laurits ble 1912 oppatgift med enka Ingeborg KnutsdotterDet er i bygdeboka opplyst at Andreas var gift med Bergit, bosatt i Bergen og skredder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for raskt svar Martin.Det er uten tvil rett mann.De brukte imidlertid bare Brekke som etternavn. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Myklebust

Hei!Berre eit lite spørsmål. I samband med revisjon av bygdeboka for Sande 1997 fekk eg opplyst av familien at Andreas døde 27/4 1978, medan Rune har 1963. Kva er rett?Elles kan eg opplyse at det ikkje er uvanleg at folk frå garden Hatlebrekke på Kvamsøya brukar berre Brekke som slektsnamn. Familien (etterkomarar etter Andreas si syster) er for øvrig framleis brukarar av denne garden. Mvh Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Olav. Du har helt rett. Jeg kom i farta til å skrive Birgits dødsdato. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.