Gå til innhold
Arkivverket

[#16368] Østfold, Skjeberg.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Kan noen være så snill å finne ut for meg om Magnus Henriksen Skjeberg, 22 år-1801, soldat og gårdbruker, med søster Ellen 18 år tjener, kan være far til Henrik Magnussen født 1809 i Skjeberg. Hva tid gifter Magnus seg og med hvem?Mvh. SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Magne Grasto

I KB Skjeberg pag. 68, innf. 28:Magnus Hendriksen og Ellen Jacobsd. Tangen S. Hendrik. Fad. Siri Hansd., Maria Jensd., Erik Andersen, Gunder Gundraadsen, Anders Elefsen. Fød 17de Maii D. Sk. 28de do.Året er 1809.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo til deg i København.Det var en meget etterlengtet opplysning du sendte over til meg, kan bare si hjertelig tusen takk fraSOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo igjen Magne.Jeg har hatt store problemer med å finne noe som helst om folkene i Østfold, ikke i folketelling, enten har de flyttet en del rundt eller utelat.Om du kan hjelpe meg så er jeg meget takknemlig, har ikke funnet hvor de eksakt bor annet enn Skjeberg.Fra en håpefull SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Dette kunne tenkes å være Magnus: KB Skjeberg pag. 131, innf. 53:Henric Nielson Navestadeye og Anne Miche?? S: Magnus F: Anne Halvor Mathisen, Helvig Halvorsd., Hans og Lars Navestad, Tord Olson. Sk. d. 20 Junii (Året er 1779)Dette kunne tenkes å være hans søster Ellen: KB Skjeberg pag. 135, innf. 6:Hendric Nielson Navestadeye og Anne Michelsd. Tv.: D: Elen F: Kari Skadalen, Anne Haagensd., Gullic Skadalen, Niels Skadalen, Christen Jens. Anne(Elens tvillingsøster) F: Berte Skadalen, Pernille Hansd., Halvor Hans., Lars Hans., Andreas Jens. Sk. d. 2 Febr. intr. d. 23 Febr. (året er 1783).Jeg har ikke rukket å finne dem gift ennå, men har et par fødsler som kan være aktuelle å ta med i betraktningen når vi skal tidsfeste ca. vielsesår:I 1805 finnes en innføring i KB Skjeberg pag. 52, innf. 27: Magnus Henriksen Sarps dødfødte Pigebarn.Og i 1806 i KB Skjeberg pag. 57, innf. 19 og 20: Magnus Henriksen og Ellen Jacobsd. Hafslund E. Tvillinger: Anne og Kirsti F: Marthe Ouensd., Siri Hansd., Marthe Andersd., Inger Andersd., Anders Andersen, Erik Andersen, Anders Ellevsen, Anders Olsen, Gunder Arnesen, Anders Andersen. Sk. 9de MartiiJeg vet ikke om du kan ha noe av dette fra før av men...har du det ikke, så har du det her...Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Takk igjen. Jeg fant ikke noe da jeg lette etter Henrik Magnussen, og det var derfor jeg måtte søke etter hjelp, om jeg jeg hadde funnet rette Magnus som far til ham, og nå er du så snill og hjelper meg videre på vei, så jeg jeg er meget glad for alt som du kan hjelpe meg med, det er ikke lett å finne noe i Østfold nei. Tusen takk igjen, glad for alt du kan finne om dem.Fredags hilsen fra SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det er nå ikke det helt store hokus-pokuset å finne noe. Men jeg regner med at du ikke har tilgang på kirkeboken for Skjeberg for tiden(?), og da vil jeg selvfølgelig hjelpe til dersom det lar seg gjøre.Mvh,M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hallo igjen.Jeg er veldig takknemlig for hjelpen, og må si som sant er at jeg har bare hatt endel bøker hjemme,pluss jeg har lett på nettet.Det er huller på min svigerinnes tavle som jeg prøver å tette igjen,og om noen på nettet kunne hjelpe så ville jeg jo prøve det. Er avhengig av transport, og biblioteket ligger over en mil herfra, så det er ikke lett bestandig. Hadde nok prøvd det som aller siste utveg. Tusen takk for at du hjelper. Gode søndags hilsen SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.