Gå til innhold
Arkivverket

[#16376] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Linn-Therese Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn-Therese Brungodt

Hei!Lurte på om noen kunne hjelpe meg med å tyde sted for konfirmasjon. Her er linken: http://home.no/linnolano/kirke.htm Det står konf. .... 1920Personen er min oldemor Sigtona Andreasdtr. Vikøren som ble gift 16.juni 1923 i Årstad Kirke, og det er ved giftemålet konfirmasjonen er oppført.Sigtona ble født i Vik i Sogn (1904), men det er ikke der hun ble konfirmert. Konfirmasjonen fant sted i 1920. Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Linn-Therese, legg ut litt mer av hele teksten, det er enklere når hele teksten er der. Etter det du har lagt ut kommer vel en dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Bokstav for bokstav ser det ut som 'Uom.', men gir det mening? 'Uten opplyst menighet'??? (Står det samme 'ordet' flere tilsvarende steder i kirkeboken?) Uten streken i den første bokstaven kunne det være 'Voss', men jeg synes den første er en stor U pga. streken. Dessuten tyder det på en forkortelse at det står punktum etter. – Enig i at litt mer av teksten kan hjelpe, for å forstå håndskriften bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn-Therese Brungodt

HeiNå har jeg lagt ut tre bilder fra den ene siden i Kirkeboken. Det øverste er Sigtonas vigsel. De to andre er eksempler på andre steder den u-lignende bokstaven er brukt. Det er godt mulig at det kan være en D og at det betyr Domkirken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.