Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rune Thorstensen

[#16377] Dødsfall i Bergen 1912-1972

Recommended Posts

Guest Rune Thorstensen

Jeg prøver igjen.Dødsfall i Bergen nr. 200 14.05.1913 , Ludvig Olsen Birkeflot.Han skal være fra Byrkjeflot i Førde.Hvem var nevnt ved dødsfallet. Mvh. Rune Thorstensen

Guest Yngve Nedrebø

Ludvig Olsen Birkeflot var 85 år gammel, bosatt i Birkebeinergaten 6, enkemann etter Giøde, som døde 7. mai 1913, og fattigunderstøttet. Ergo ingen supplerende opplysninger om arvinger.

Guest Rune Thorstensen

Takk for svaret Yngve.Da gjelder vel det også ved Giødes dødsfall syv dager tidligere? Mvh. Rune T.

Guest Yngve Nedrebø

De to dødsfallene er koblet sammen, og har samme kommentarene.Fra folketellingen 1912 setter vi inn, 2. etasje i Geble Pedersensgt. 17:Ludvig Olsen Bjørkefleten 1826 0107 Søndfjord f.h. Løsarbeider G, innflyttet 1880, Gjø Olsen Hovden 1826 0806 Søndfjord G, innflyttet 1880

Guest Rune Thorstensen

Takk for tillegsinnformasjonen.De hadde bl.a. en sønn Didrik som ble far til et barn utenom ekteskap i 1883.Han var sjømann , men jeg finner ham ikke i 1900 tellingen.Jeg hadde derfor håpet at barna var nevnt i dødsmeldingene. Mvh. Rune T.

Guest Rune Thorstensen

Takk til deg Tor.Jo, jeg hadde nok de opplysningene fra før.Og jeg regner med at faren var død.Moren giftet seg med en kar fra Karmøy , og kunne/ville ikke ta seg av datteren. Mvh. Rune Thorstensen

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.