Gå til innhold
Arkivverket

[#16377] Dødsfall i Bergen 1912-1972


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøver igjen.Dødsfall i Bergen nr. 200 14.05.1913 , Ludvig Olsen Birkeflot.Han skal være fra Byrkjeflot i Førde.Hvem var nevnt ved dødsfallet. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ludvig Olsen Birkeflot var 85 år gammel, bosatt i Birkebeinergaten 6, enkemann etter Giøde, som døde 7. mai 1913, og fattigunderstøttet. Ergo ingen supplerende opplysninger om arvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svaret Yngve.Da gjelder vel det også ved Giødes dødsfall syv dager tidligere? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

De to dødsfallene er koblet sammen, og har samme kommentarene.Fra folketellingen 1912 setter vi inn, 2. etasje i Geble Pedersensgt. 17:Ludvig Olsen Bjørkefleten 1826 0107 Søndfjord f.h. Løsarbeider G, innflyttet 1880, Gjø Olsen Hovden 1826 0806 Søndfjord G, innflyttet 1880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for tillegsinnformasjonen.De hadde bl.a. en sønn Didrik som ble far til et barn utenom ekteskap i 1883.Han var sjømann , men jeg finner ham ikke i 1900 tellingen.Jeg hadde derfor håpet at barna var nevnt i dødsmeldingene. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til deg Tor.Jo, jeg hadde nok de opplysningene fra før.Og jeg regner med at faren var død.Moren giftet seg med en kar fra Karmøy , og kunne/ville ikke ta seg av datteren. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.