Gå til innhold
Arkivverket

[#16383] Osmund Larsson, Kristiansand – Stavanger, født ca 1810


Gjest Per Aak
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aak

Min tippoldefar Osmund Larsson fikk 30 mai 1841 datteren Tobine Amalie Osmundsdotter utenfor ekteskap. Tobine er min oldemor, og fødested var Stavanger. Tobine’s mor var Ane Margrethe Tobiasdatter født august 1809 i Farsund, datter av Tobias Jensen Huseby og Ane Malene Andersdatter Maberg. Ane Margrethe døde 1855 Kalhammar, Stavanger.Osmund skal være født ca 1810 i ”Laurdahl”. Har sjekket med kirkebok for Lårdal, men uten resultat (på den tiden ble Lårdal skrevet Laurdahl). I FT 1865 for Stavanger er det nevnt en Osmund Larsson med maler som yrke. Denne Osmund flyttet fra Kristiansand til Stavanger, dette er bekreftet av Statsarkivet i Stavanger. Jeg har ikke funnet denne Osmund i FT 1875.Kan noen bekrefte om dette er den riktige Osmund Larsson, eventuelt ha opplysninger om ham eller andre ved samme navn som kan passe til beskrivelsen?Mvh Per Aak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Ifl. Familysearch VRI finnes det en Osmund Larsen født 18.05.1818 i Lårdal i Telemark. Foreldre: Lars Tallefsen og Ingebor Osmundsen.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.