Gå til innhold
Arkivverket

[#16387] Aasnesboka - Aasnes bygdebok


Gjest Gitte J. Martinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei Er det noen som vet hva forfatteren til Aasnesboka heter? Lurer på om hvor mange bygdebøker fra samme sted finnes. Hvilke steder tar de for seg, noen som vet det? Har aner fra dette sted. Min morfar hadde familienavnet Aasnes, da min tippoldefar var fra Aasnæs mellem gård.Hilsen Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Forfatteren heter Magne Skrede, og Åsnesboka foreligger i 2 bind. Den tar for seg det gamle Åsnes sogn, mens Hof Bygdebok av Hans Marius Trøseid tar for seg det gamle Hof sogn som nå er en del av Åsnes kommune.Åsnesboka er noe rotete og mangelfull, men kan være et godt utgangspunkt. Mye stoff å finne, men det er lite systematisert.Hofboka er derimot av en helt annen kvalitet. Med slekt i Åsnes, havner du nok også i Hof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei ArildTusen takk for hjelpen. Skal bestille dem på biblioteket. Gleder meg til å lese dem. Ha en god helg!! Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei Gitte! Jeg skal nok låne dem etter deg.... (Skal antagelig på slektstevne på Flisa til høsten!) Fortsatt god sommer! Mvh. Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gitte J. Martinsen

Hei GryHåper at de har flere utgaver så vi slipper å vente så lenge! Fortsatt god sommer til deg også!! Mvh Gitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.