Gå til innhold
Arkivverket

[#16410] Torgersen-Torgerson eller Thorgersen


Gjest Els Tveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Els Tveit

Jeg leter etter slektninger. Andrew Torgersen (sound spelling) født i 1857 han har giftet seg med Ella Navrude hun var føt i 1854,fikk barn: Torg.A født i1878, Ole født i 1881, Martin født i 1884 i Huskov,Anna født i 1887 i Reinli og Alfred født i 1890 i Reinli. Hvem kan hjelpe meg med riktige dato og riktige navnet.Jeg vet at familien kommer fra Oppland.Alle info velkommen. MvH Els Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror det må være den Anders Torgersen som ble født12.06.1857 på Lyseneiet i Gran , Oppland av foreldre Torger Hansen og Mari Eriksdtr.Den samme Anders giftet seg 16.02.1879 med Eli Olsdtr. samme dag som de døpte sin sønn Torger.Den 03.07.1881 døpte de Ole Andreas , da bodde de på Kløvstadeiet.Dette fant jeg under døpt i Oppland , Gran her på Digitalarkivet. På FamilySearch/Vital Records fant jeg følgende: Martin Andersen født 25.02.1884 og døpt 09.05 samme år, samt Anne født 01.11.1887 og døpt 01.01.1888.De var født i Sør-Aurdal i Oppland. Anders og familien hans finner du i 1865 tellingen på gården Taaje i Tingelstad sogn i Oppland. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og da er det vel den samme Eli Olsdtr. du finner i 1865 tellingen i Sør-Aurdal,Oppland i Bagn sogn på gården Navrud.Foreldrene er Ole Svendsen og Anne Haraldsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.