Gå til innhold
Arkivverket

[#16417] Finske folketellinger på nett?


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Jeg jakter på foreldrene til Karl Johannes Grønberg, skipstømmermann, som giftet seg 9.12.1917 i Larvik med Anne Katrine Kristiansen. De brukte senere etternavnet Søderlund. I kirkeboken er far til Karl Johannes ført opp, nemlig Karl Efraim Grønberg, og Karl Johannes er etter kirkeboken født 22.6. 1890 i Rymitto, Finland. Rymitto kan være noe annet, men Ry og to mener jeg er sikre, likeså en i som 4 eller 5 siste bokstav.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Takk, men avskriften gikk bare fram til 1850. Og fødestededet er nok Rimito - Rymättylä. Et av kirkestedene er Nädendal, et sted jeg besøkte for vel 30 år siden, der lå bl. a. presidentens sommersted, et kjempefint sted på sørvestkysten.Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Da foreslår jeg at du kontakter det aktuelle landsarkivet og ber om oppslag i kirkeboken. Jeg er ikke sikker på hvilket landsarkiv Rimito/Rymättylä sorterer under (selv om det er nærliggende å anta Helsinki siden Rimito/Rymättylä ligger i Egentliga Finland), men det går sikkert an å lete seg frem til å http://www.genealogia.fiHilsen Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.