Gå til innhold
Arkivverket

[#16432] Sleen, Voss


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Leiter etter Brynjuv Monsen f.ca 1870 og Gertrud Johnsdatter f.1864 Vik i Sogn. I 1900-tellingen bor de på Sleen, Vossestrand, men hvor blir familien av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

De ble boende på Slen der Brynjulv kom fra. I Ættebok for Vossestrand av Roald Lyngvær, side 555, er kona kalt Gjertrud Larsdtr. Vikøren (ikke Jonsdtr. som det står i folketellinga 1900). Folketellinga er trolig riktigst.Du finner fire av de fem barna (Marta, Olav, Randina, Jon og Mons) hos Lyngvær, samt etterslekt etter datteren Marta i Gardssoga for Oppheim sokn av Torstein Hellesnes og Johannes Gjerdåker, side 21. Datteren Randina (kalt Dina) hadde ikke barn. Mons døde liten. Jeg vet ikke om Olav og Jon hadde barn. Jeg har data fra gravsteiner for fire av barna med ektefeller om du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Takk. Data fra gravsteiner er jeg interessert i. Har du bilder av steinene også.? Du kan sende info. på rjwa@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.