Gå til innhold
Arkivverket

[#16447] Info om: Mikal Mikalson Nedre Kjelstad / Helene Madsdtr. Skagen


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Fra Askvoll Bygdebok; Askvoll Prestegard, nr. 68, sier følgande om dette paret:Mikal f. i Gaular i 1813, d. 1892. Paktar av prestegarden 9 år frå 1839, kjøpte br. Torsheim u. Dørhelle.Helene f. i Gaular i 1811, d. 1893 TorsheimØnsker info om deira forfedre. Er det nokon som kan hjelpe meg vidare?Dette er vel Mikal? [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbdoypte&page=1&sql=low%5Fforenamn+like+%27mi%25%27++AND+low%5Fetternamn+like+%27mi%25%27++AND+aar%5Fhending+%3E%3D+1810++AND+aar%5Fhending+%3C%3D+1816+++ORDER+BY+forenamn%2C+etternamn&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=0>LenkeOg dette Helene? LenkeDeira vigsel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Hei! Fant giftemålet på familysearch.com og da står det at Mikal Mikalson's far het Michael (Mikal) Iversen. Det står kun at Helene's far het Mads. Er ikke mye hjelp, men litt håper jeg.Ser også at Mikal Mikalson ble døpt den 9.7.1813 i Gaular og Helene ble døpt den 27.7.1811 i Gaular. Det er flere mulige kandidater til Mikal Iversen. Mvh May.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik
Gjest Halvor Aaby

I følge Bygdebok for Gaular IV, s 698-699 var far til Mikal Mikalson ganske riktig Mikal Ivarson f på Kjelstad 1759, død 1816. Mor var Marte Simonsdotter f 1782 på Årlid, død 1825 på Sør-Fauske. Marte var andre kona til Mikal.Foreldra til Helena var Mads Larsson f ca 1763 på Skagen, d 1848 og andre kona Pernille Halvdansdotter f 1771 på Eikeland død 1846. Dersom du ønsker å vite mer om slekta, bør det kunne gå an å få lånt bygdebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Takk skal du ha for info Halvor. Skal ta meg ein tur på bibl. så snart temperaturen går under 20 grader C....Gjeld dette berre eg, eller får andre også opp feil innhald når ein klikker på lenkene som viser til sffarkiv. Synes å lagt merke til at det ikkje alltid fungerer som det skal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.