Gå til innhold
Arkivverket

[#16453] Anton Halvigs etterkommere


Gjest Hege Reielsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Reielsen

Jeg leter etter opphavet til min bestefar Trygve Valdemar Hallvig. Han ble født i Trondheim 08.06.08 og var sønn av løssjauer Anton Halvig, f. 1879 og pige Josefine Marie Olsen, f. 1870. Han var oppgitt å være 'uægte'. Adresse var oppgitt å være Bakklandets Nygade 3, Kirkefladen. Barnet ble døpt i Strinda Kirke 28. juni 1908, og i kirkeboken er det oppgitt følgende personer som faddre: gårdbruker Laurits Larsen, enke Anne Olsen, Johan Dahl og hustru Olea.I kirkeboken oppgis også Trygve være morens tredje barn utenfor ekteskap. Han ble, etter det jeg vet, satt bort til forsterforeldre i Brønnøysund som liten. Her vokste han opp. Fosterforeldrenes navn var Richard og Olea Henriksen.Jeg etterlyser opplysninger som kan lede meg til Trygves familie på farsiden, dvs. eventuelle etterkommere av Anton Hallvig. Jeg har funnet en Antin Halvig som bor i Trondheim i 1900 som er gift og har følgende barn; Alfa Helene Halvig f. 1881 i Trondheim, Signe Nathalie Halvig f. 1886 i Trondheim og Borghild Haldora Halvig f. 1893 i Trondheim. Disse tre er døtre av Anton og Geørgine Halvig begge født 1862. I 1900 er de registrert i Trondheim i Gregus gate 1. Jeg ønsker å komme i kontakt med etterkommere etter disse barna, eventuelt høre fra noen som kjente til min bestefar og vet noe om ham. Håper noen kan bidra med opplysninger om denne familien og jeg vil sette stor pris på eventuelle opplysinger som kan bringe meg videre i mitt arbeid på jakt etter farsfamilien til min bestefar.Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.