Gå til innhold
Arkivverket

[#16459] Mohr i Bergen ?


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Søker opplysninger om Jacob Mohr, f. ca 1747. Han giftet seg med Maria Sievertstochter 26 april 1770. I 1772 får de datteren Eva Christina som døpes i Mariakirken i Bergen den 30 oktober.Her oppgis mors navn til å være Elen Maria. Musqvetair Jacob Mohr dør 26 år gml 10 juli 1773 i StJ. prestegjeld. Kjenner noen til hvem som var hans foreldre og hvor han ble født? Jeg finner ham ikke døpt i Bergen. Opplysninger vedr. hans kone Elen Maria Sivertsdtr. mottaes også med takk! Mvh Marit M Bolset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Det er, så vidt jeg vet, 2 slekter Mohr i Bergen. Jacob tilhørter ikke slekten til handelsgartner Niels Georg Mohr.Den andre Mohr-familien har egen slektsbok som du sikkert kan be noen til å slå opp i eller du kan låne den fra bibl.; o} Knut F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Monsen Bolset

Hei Knut. Takk for tipset! Jeg har som du sikkert skjønner, pt flere 'prosjekter' på gang. Mvh Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.