Gå til innhold
Arkivverket

[#16465] Henrik Nilssen, født 1869 i Hurum


Gjest Magne Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Halvorsen

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Henrik Nilssen, født 1869 i Hurum. Iflg. FT1900 bodde han da i Vestby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Erik Bjune

Hei!Det ser ut til at Henrik var f. på Knivsvig og var sønn av Nils Torstensen og Maren Olsdtr. De fikk også barna Hans Martin (1866) og Tilla (1867) her. I 1872 ble Birthe Marie født på Rødby.Dette var trolig Nils sitt 2.ekteskap. Han var gm Helle Bentsdtr på 1850-tallet.mvh Erik Bjune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Maya Lillemoen

Hei Denne Henrik Nilssen skal være en halvbror til min tippoldefar, Bernhard Nilsen. Et barnebarn av Bernhard Nilsen har gitt meg disse opplysningene om Henrik Nilsen; Henrik var sykelig og gikk nærmest på 'legd'. Han bodde en stund hos oss, endel på Liltvedt gård og noe av sin tid på gamlehjemmet. Han døde tidlig i 30-årene. Hilsen Maya Lillemoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Halvorsen

Takk for informasjonen, Maya. Det synes som om Henrik var vel etablert som jordbruksarbeider med hustru og tre barn på gården Revhaug i Vestby i 1900. Alle barna vokste opp og ble boende i Vestby så vidt jeg kjenner til. På bakgrunn av dette, men uten at jeg kjenner hans videre skjebne, kan det virke litt merkelig at han returnerte til Hurum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Magne Halvorsen

Ved hustruen Johannes død 24. april 1937 er det innført i dødsfallprotokollen fra lensmannen i Vestby at enkemannen Henrik Nilssens adresse er Aasheim, Hurum. Kan dette bety at han allerede var flyttet før hustruen døde, eller umiddelbart etter dødsfallet?Aasheim er vel et ganske vanlig stedsnavn, men er det tilfeldigvis noen som vet hvor det er, og enda bedre, kjenner til Henriks Nilssens siste år i Hurum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.