Gå til innhold
Arkivverket

[#16501] Hvor ble Hans Hansen Reksnes av.


Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen

Ja hvor ble han av Hans Hansen Reksnes, han var f.1867 i Daviknes i Bremanger, Nfjd. Gift med Marie Josefine Hansdtr Halbrend, f. 1869 Førde. Flyttet til Bergen i ca 1900. De bodede angivelig i Skivebakken nr 9.FT 1900. Han var da gasscontrolør & rørlægger ved gassverket i Bergen. Men her forsvinner han for meg. Hans kone Marie Josefine døde i 1925. 21 sep. Noen som kan gi meg noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Korreksjon: Hans Hansen Reksnes ble født på Ytre Reksnes, bnr. 2 i daværende Davik sogn. Jeg vet ikke hvor du har Daviknes fra? Etter kommuneinndelingen på 60-tallet hører gården nå til Eids sogn.Foreldre var Hans Jonsen fra gården Sundal (Kjølsdalen) i Davik sogn (nå: Eid), og Helene Malene Olsdtr. Reksnes.Søsteren til din Hans Hansen, Ane Hansdtr døde 6. mai 1945 på Reksnes og var gift med Martinus Hansen Høynes. De hadde følgende barn: Hans, Hanna og Kristian. Hans var gift med min tante, Anna. Kristian dro til USA, og Hanna var gift Bakke.Du finner litt om disse på min hjemmeside:http://itbase.no/kvienMin tante og Hans Martinussen Reksnes var barnløse, og i arkivet mitt ligger skiftedokumenter som jeg skal sjekke for å se om det gir noen spor videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen

Tusen takk for tilsvar, men jeg er like langt med henhold til hvor han ble av.Døde han før eller etter sin kone, ble de skilt, hadde de barn i ækteskapet?Jeg fikk vite mer om hvor han kom fra, og takk for det.For bare søke etter andre kilder som kan hjelpe, muligens. mvh -magnus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Nikolai Asbjørnsen

Er helt enig med deg, og atter takk skal du han. Så får vi håpe at der er noen som har en liten mulighet. mvh -magnus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Beklager, men jeg har ikke funnet noe ved gjennomgangen av gamle dokumenter. Det er fjerne slektninger av 'min' Hans som har gården idag, men jeg vet ikke fra hvilken side. Din Hans var så vidt jeg kan se morbror til 'min' Hans. Vil du ha kontakt med disse, kan du ta kontakt privat for navn og evt. tlf. Se min hjemmeside for e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.