Gå til innhold
Arkivverket

[#16520] Feil i FT 1801, Karen Dorothea Brøgger


Gjest Bodil Brøgger
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Brøgger

I FT 1801 er det en feil i familien til Christian Brøgger, Tolbod Gaden 132, Christiania. Der står det Karen Dorothea Hansdtr, 19, Ugift, Tjenestepige. Det skal vel være 'Hans dtr'? I følge boken 'Slekten Brøgger' skal hun være født mellom 1780 og 1783. Stemmer det at det er en feil i digitaliseringen av folketellingen?Og hvordan skal man si fra om slike feil? Jeg vet om en annen i FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Her er CB LenkeOm det er en feil her skal jeg ikke ta stilling til, men jeg har sett en slik feil tidligere.Dersom du bruker valget Korrektur i det lyseblå feltet og deretter det blå nummereret på posten du vil rette så får du opp et skjema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Brøgger

Takk for hjelpen! Nå har jeg lært det og. Det var litt plundrete å se beskjeden øverst 'Klikk talet i venstre marg for å foreslå korreksjon av dataene.' Sukk, skulle ønske den hadde vært uthevet på en eller annen måte. Men så gikk det greit å få registrert seg og skrevet inn forslag til rettelser. I samme slengen tok jeg med familien Thon på Eidsfoss som var blitt til Than i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.