Gå til innhold
Arkivverket

[#16570] Etterlysning: Søker personer som har Innskannet kildemateriale privat på Cd


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er meget intresserrt i å komme i kontakt med personer som har skannet inn kildemateriale på Cd/ PC/hjemmeside. Jeg tenker da på materiale som bygdebøker-slektshistoriske tidsskrift/aviser/kirkebøker etc. Jeg trenger bekreftelse på at opphavsretten er fulgt. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Selvfølgelig også kopiretten. Men jeg vil kun bruke informasjonen til meg selv-eller for å hjelpe andre.Ikke info om spesiellt kjente(til Knut) mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jan Frode, jeg tror du har for lite å gjøre :)Dersom noen legger ut etterlysning her, og jeg har kilder/bøker/cd'er osv jeg kan hjelpe med, så gjør jeg det. Jeg har to høye bokhyller med bygdebøker osv, samt to fulle skuffer med mikrofische, og flere cder med scannede kirkebøker (fra Riksarkivet), jeg har også en haug med (orignale!) cd'er med diverse materiale jeg har kjøpt etter hvert.Jeg har selvsagt også laget mange cd'er for egen leting. Disse er kun til privat bruk.I tillegg betaler jeg noen tusen kroner i året for abonnementer på både amerikanske og svenske kilder. Dessuten har jeg flere avskrifter jeg har gjort, liggende på nettet.Slik tror jeg veldig mange av oss på DAs forum har det. Og vi hjelper til der vi kan, og har tid.Jeg tror ikke jeg kommer til å legge ut/sende deg oversikt over hva jeg har. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.