Gå til innhold
Arkivverket

[#16582] FT.Bergen 1900.


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

I Ft.Bergen finner jeg Karl Johan,Olsen f.23/1-1896 han er pleiesøn og er bosatt på Skutevikstorget 6 Bergen.Er det mulig og få oppgitt hans foreldre?Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Karl John Skjernberg, sønn av Dampskibsmaskinist gift mann August Olsen, Ole Vigsgate, og Konstanse Anfinsen, Bødkergaden 2, ble født 23. januar 1896, og døpt i Sandvikskirken 9. februar 1896. Foreldrene var ikke gift med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Tusen takk for opplysningen. Da jeg ikke er istand til å finne opphavet til August og Konstanse i folketellinger og kirkebøker fra Bergen er mitt spørsmål følgende: Var det noen opplysninger om hjemsted ved dåp fødsel, og hvordan kommer etternavnet Skjernberg inn i bildet(fam.bærer navnet Stjernberg i dag) Mvh. Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken sier at August Olsen var gift mann, bodde i Ole Vigsgt. 10, og var født 1861. Jeg finner ham ikke i 1891, heller ikke i 1900-tellingen.Konstance Anfindsen var ugift, født i 1868, og bosatt i Bødkergaten 2. Heller ikke for hennes del finner jeg opplysninger i 1891 eller 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Tusen takk for svar fra Ungve og Tor.Johannes Anfindsen kan muligens være hennes bror,da han gifter seg er han oppgitt å være fra Lundekvam,kansje bygdebøker kan gi svar. I Stemmerettsfortegn. for komm.valg i Bergen finner jeg en maskinist August Olsen med kone men vanskelig å fastslå om dette er 'mine'.Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per helge seglsten

Hvis det foregående stemmer, er det jo mulig at det har vært en misforståelse et sted, og at dette forklarer hvorfor Constanse ikke dukker opp: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Tusen takk du har gjort en kjempejobb. Har ikke hatt tid enda å gå gjennom alt men det kan tyde på at du er inne på noe her.Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.