Gå til innhold
Arkivverket

[#16584] Furnes, Simen Pedersen, født 1832


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

I henhold til FamilySearch er Simen Pedersen døpt 18 mars 1832 på Furnes, Hedmark Far: Peder Larsen Mor: Marthe Larsdatter.Kan noen med tilgang til aktuell kirkebok gi noen flere detaljer omkring dåpen/fødselen feks farens adresse?Simen ble senere skredder på Nes Hedmark og brukte navnet Simen GranerudHilsen Steinar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Hei HansNei. jeg er etterkommer etter Regine Marie. Sigvarts etterkommere vet jeg lite om forløbig. Jeg venter med spenning hva det står i filmen. På forhånd takk for hjelpen.Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har filmen tilgjengelig, SIMON, født 11.02.1832, døpt 18.03.1832, foreldre Sølvmager Peder Larsen Sørlunden (han var fra Nes) og Marthe Larsdatter (trolig også fra Nes). De eide Sørlunden 1830-38, nedenstående fadder Mons Haftorsen overtok.Faddere: Hans Pedersen Langbort (senere skrevet Langtbort) og hustru (som er Kiersti Hansdatter), Mons Haftorsen Hovde, Berthe ibid, Lars Andersen Hovde.(Vang Mini 9 1826-1841 3/14 f.75 no.54 og Furnes Bygdebok 1, s.194 & 2, s.579)Andre søsken: LARS, f. 19.02.1827 (så jeg ikke i farten i kirkeboken, men har ikke kontrollert for andre årstall eller sett i Nes, kan selvfølgelig pgså ha oversett ham) RANDINE 29.11.1835. døpt 01.01.1836. Her står faktisk både Langtbort og Sørlunden etter foreldrenes navn. Faddere: Hans Pedersen Langtbort, Chirstie Hansdatter, Jacob Guttormsen Aasberget, Lars Jacobsen Aasberget (sønn av foranstående) og pigen Alis Nielsdatter Aasberget. (Vang Mini 9 1826-1841 4/14 f.121 no.14)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.