Gå til innhold
Arkivverket

[#16589] Kan Strinda være samme som Stranda i M&R?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Der er en Anton Solem som dør 15.06.1963 i Bergen, han var forhenværende anleggsarbeider og født 09.02.1894 i Strinda.Så hvor er Strinda? Noen som kan gi meg noen gode forslag før jeg anskaffer meg kirkebøker for å lete etter Anton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Denne Anton fant ikke jeg da jeg søkte i 1900 folketellingen så du har nok rett i at dette er rett person. Hjertelig takk skal du ha :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Knut Frode Hansen

Anton Marinus, sønn av Sivert Iversen Solem og Anne Martha, ble døpt i Lade kirke 25.03.1894. Lade er en av flere menigheter i Strinda Prestegjeld, Trondheim: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Lundmark

Vad är Menigheter??? Småorter eller? Och Prestegjeld vad betyder det? Är i sanning förvirrande för en svenska detta ibland! /Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

En menighet kan i denne sammenhengen sammenlignes med svensk församling eller socken. Et prestegjeld er en gruppe församlingar eller socknar som har felles presteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.