Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

[#16589] Kan Strinda være samme som Stranda i M&R?

Recommended Posts

Der er en Anton Solem som dør 15.06.1963 i Bergen, han var forhenværende anleggsarbeider og født 09.02.1894 i Strinda.Så hvor er Strinda? Noen som kan gi meg noen gode forslag før jeg anskaffer meg kirkebøker for å lete etter Anton?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Det er antagelig 'Strinden' i nåværende Trondheim; LenkeJan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne Anton fant ikke jeg da jeg søkte i 1900 folketellingen så du har nok rett i at dette er rett person. Hjertelig takk skal du ha :-).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Susann Lundmark

Det finns ett Strinda i Sör Tröndelag. Sök på Strinde/Lade så hittar du honom! /Susann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Frode Hansen

Anton Marinus, sønn av Sivert Iversen Solem og Anne Martha, ble døpt i Lade kirke 25.03.1894. Lade er en av flere menigheter i Strinda Prestegjeld, Trondheim: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Susann Lundmark

Vad är Menigheter??? Småorter eller? Och Prestegjeld vad betyder det? Är i sanning förvirrande för en svenska detta ibland! /Susann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

En menighet kan i denne sammenhengen sammenlignes med svensk församling eller socken. Et prestegjeld er en gruppe församlingar eller socknar som har felles presteskap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Susann Lundmark

Tack Kristian, då blev det lite enklare att förstå. /Susann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.