Gå til innhold
Arkivverket

[#16606] Alf Nilsens familie på Grasto i Skjeberg


Gjest Kay Olav Winther d.e.
 Del

Recommended Posts

Gjest Kay Olav Winther d.e.

FT1801 for Skjeberg i Østfold opplyser at Huusmand m.Jord,Alf Nilsen(52 år)og hans kone,Kari Olsdatter(50 år),bor med 8 barn på plassen Grasto under Hafslund gods.På Grasto bor også som en egen husstand,Inderste og Skjæredreng, Christian Alfsen(26 år),hans kone Hellena Jacobsdatter(31 år)og deres to barn. I 1802 får Christian og Hellena trolig sønnen Andreas Christiansen. Som voksen bor han i Moen Arbeiderbolig på Borgenhaugen i Skjeberg. Disse personene er trolig både min, og min kones,forfedre. Er Christian Alfsen på Grasto sønn av Alf Nilsen og Kari Olsdatter samme sted? Er det riktig at Christian Alfsen og Hellena Jacobsdatter er foreldre til Andreas Christiansen f. 1802? Er det noen som kan hjelpe meg med ytterligere data og opplysninger om disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav  Winther d.e.

Hei Petter. Mange takk for tipset. Det var midt i blinken. De Grasto-folkene som er nevnt på de pridestar-sidene du viser meg til, er mine forfedre og slektninger alle sammen. Dette er et kjempeskritt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Hei!Som du har sett av mine sider på nettet, er også disse personen i min slekt. Jeg har noe mer informasjon enn det som ligger på nett. Er det noe du vil ha svar på, kan det hende jeg kan svare deg.Er også interessert i alle etterkommere. Send meg en mail på: magne_grasto@hotmail.comMvh, Magne Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kay Olav Winther d.e.

Hei Magne. Sidene dine på pridestar, har vært meg til stor hjelp allerede. Vi har en lang rekke felles slektninger og derfor mange opplysninger å utveksle - såvel pr E-post som konvoluttpost. Jeg lar høre fra meg. Er det andre slektninger der ute som leser dette, hører jeg gjerne fra dere. Skriv til min e-postadresse k-winth@online.no eller bruk Brukarforumet til Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.