Gå til innhold
Arkivverket

[#16608] Isach Pedersen Kloman


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Isach Pedersen Kloman ble viet med Gunnele Jacobsdatter-men Hvor? Han døde i Bergen 1796 76 år gammel. Han hadde disse barna: Rasmus Kloumann f.1754 Hans 1757 Isach f.1761 Siur f.1763 Claus Kloumann f.1768. Hvor kom denne Isach Pedersen Kloman fra? er det noen som kan hjelpe? Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Hadde man hatt de fulle opplysninger ville de selvfølgelig ha blitt lagt ut samtidig. Dette går på kun et kort notat jeg gjorde for flere år siden. Det kan være fra en bygdebok - sannsynligvis Kvinesdal. Finner man mer om ham ved anledning så kommer det som et innlegg.Men - du må ellers merke deg at det finnes en mulig fader - Peter Klouman i Skien/Porsgrunn. Se under Tore H. Vigerust's sider.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Veier, måler og vraker Petter Klouman i Skien (død mellom 1744 og 1749) var forøvrig sønn av rådmann Gerhard (Gjert) Hanssen i Skien. Jeg vet ikke om det er samme familie som det i utgangspunktet ble spurt etter. Men i Skiensfjordområdet ble fornavnet Isak en del brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har en anelse om at Isack Pedersen Kloman kan ha vært bror til Claus Pedersen Clouman:Lenkemvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom noen vet noe mer om denne familien er jeg svært intressert i å høre om det. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.