Gå til innhold
Arkivverket

[#16617] Opprette ny kategori av databaser/htmlsider - problematisk?


Gjest Anette Skogseth Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg skal opprette en ny kategori Tingbøker og den vil jeg veldig gjerne ha mellom Borgarbrev og Andre, men det ser ut som jeg da forskyver rekkefølgen og at alle databaser lagt ut under Andre havner i Tingbøkerkategorien.Antar jeg rett? Hvis ja, er det en enkel måte å få endret alle databasene som da havner i feil kategori tilbake til sin egen kategori?Foreløpig har jeg kun lagt inn Tingbøker-kategorien på DA2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kyrkjebøker¤Church registers¤4¤/døypte¤/baptised¤4¤1/konfirmerte¤/confirmed¤4¤2/vigde¤/married¤4¤3/gravlagde¤/buried¤4¤4/kommunikantar¤/communicants¤4¤5/ekteskapsløyve¤/marriage licenses¤4¤6/utflytta¤/out migrants¤4¤7/innflytta¤/in migrants¤4¤8/vaksinerte¤/vaccinated¤4¤9/sjeleregister¤/register of souls¤4¤10/introduserte kvinner¤/introduction after birth¤4¤11/offentleg skrifte¤/public absolution¤4¤12/Dødfødde¤/stillborn¤4¤13Over er eit lite utsnitt av filen e:\data\arkivverket\adm\inifile.txt, som styrer menyen. Som du ser er det kome til to tal bak (med ¤ mellom). Det første gjev kategori, det andre emne. Du kan då setja inn nye kategoriar kvar du vil i filen. Men nye kategoriar må ha kategorital eit støre enn det største frå før. Men dermed kan du flytta rundt på kategoriane så mykje du vil, og også emna innan kategorien. Filen finst på begge servarane, og bør vera like. På DA2 blir den brukt til å gje kategori; på digitalarkivet til å visa dei. Ring om det er uklart.No kan de børja leggja ut att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.