Gå til innhold
Arkivverket

[#16624] Hvorfra? Lovise (FLOHR) 11 okt 1854 - 20 jun 1935


Gjest Diis Bøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Diis Bøhn

Leter etter for-foreldre til Lovise Flohr (11 okt 1854 - 20 jun1935) gift med Jacob FLOHR (1857-1933), Sarpsborg. (Minst) 2 barn, Emil f. 1886 og Agda f.1891. Ektemann Jacob kom fra Tyskland, trolig Alsenz, Pfalz, men hvor kom Lovise fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diis Bøhn

Jeg har funnet fire - fem Lovise i (de tidligere) tellingene -65, -75, fra Tjømø, men har ikke hatt mulighet til å bekrefte hvem av dem det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det kan jo se ut som om de ble gift på Tjøme siden barna også er født der. Jeg tror nok du bør gå til kirkebøkene, og der vil du vel også evt. finne navnet på deres foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om du selv har funnet ut mere, men her er hva jeg har funnet:Emil Severin f. 2/1-hj.dpt. 4/2-dpt. 16/5 1886 Tjøme, foreldre matr. Anders Eliassen(1833) og Louise Henriette Larsen(1854), Østgården.Agda Henriette f. 26/7- dpt.16/8 1891 Tjøme, foreldre: sømm. Anders Fredrik Eliasen(1835) og Louise Henriette Elisasen(1854), Østgården.Ut fra dette tror jeg Jakob Flohr kan være hennes 2.mann. Fant dem ikke gift 1891-1900 i Tjøme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diis Bøhn

Takk, Berit. Dette var overraskende. Historien var altså helt annerledes enn slik den er blitt fortalt i ettertid. Matros Anders døde trolig i tiden 1891 til 1899, siden Louise og de to barna i 1900 bor i Østfold sammen med (den nye) ektemann Jakob. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan jo ikke si sikkert at dette er de 2 barna du nevnte og deres mor, men det er utrolig mange likheter her. Derfor antar jeg at Flohr var hennes 2.mann. Men det er jo ikke 100% sikkert før man evt. finner Anders død og ekteskapet med Flohr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.