Gå til innhold
Arkivverket

[#16633] Etterkommere etter Hansine Rikardsdatter, Lenvik-Troms f.ca.1874


Gjest Marit Løvhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Løvhaug

Hennes far het Rikard Lindgaard f.1830, var fisker og døde på havet når barna (7 stk.?)var små. Hansine hadde en søster som het Johanna Andrea Lindgaard som flyttet til Sverige. Etterkommere etter Johanna ønsker nå å spore sine norske slektninger. Hansine giftet seg med en som het Johan Kr.Johansen? med bostad Ibestad? og giftet seg senere med en Eklo? (tror jeg). Kan du der ute være så snill og hjelpe meg videre i min etterforskning? Blir kjempeglad om du finner noen slektninger som lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

I følge Astafjord bygdebok III, fam.3265, hadde Hansine Jørgine Rikardsdtr. og Johan Kristian Johansen 9 barn, alle født på Lotternes i Lavangen.Jarl Vingman Korn f.1900Rolv Aksel Odmar f.1902Eilert Signelius Broks (1904-1926)Ingolv Hartløv Arild f.1907Olga Manfrida f.1910Johan Arthur f.1912Hans Lindgård f.1914Johanna Alida Karlotte f.1916Johan Fridtjov Barnhold f.1919.De kan ha brukt Johansen eller et annet etternavn, gårdsnavn eller annet.Du kan prøve å sende en mail til redaktøren av lokalavisa for å få satt inn en notis på 'Sistesida' (Troms Folkeblad) eller 'Byrunden' (Harstad Tidende). Der bare sier du at svenske slektninger søker kontakt med disse personers etterkommere. Jeg har selv gjort det samme med godt resultat. Bare gi dem en adresse/tlf.nr. de kan henvende seg til.Jeg kan også nevne dette for kjente i Lavangen. Kanskje noen kjenner til noen av slektningene.På Finnsnes, Lenvik, finnes forøvrig en del personer med etternavn Lindgård; fant dem i telefonkatalogen.Lykke til!Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Løvhaug

Tusen takk Åse! Snilt av deg å hjelpe meg. Har funnet ut at faren Rikard Lindgaard Hansen f1830(Lenvik)hadde flere barn som ble i Norge. Kan noen hjelpe meg med etterkommerne etter hans barn: Hans Johan Rikartsen, Anders Martin Rikartsen, Kirstine Maria Rikartsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Etter å ha snakket med kjente fra Lavangen, har jeg navn på flere av Hansine og Johan Johansen (Eklo)s barnebarn. Flere av dem bor i Lavangen og nabokommunene. Om jeg får din e-post adr. kan jeg sende disse opplysningene til deg. Et av barnebarna har jeg snakket med nå i kveld, og han vil gjerne ha kontakt med sine svenske slektninger.Vennlig hilsen Åse Kr. aasekkr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Jeg har prøvd å senden e-post til deg og Reidar med opplysninger om hans slektninger, men har problemer med å få sendt post. Skal prøve å få sendt fra en maskin på jobben, hvis problemet ikke forsvinner. Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Løvhaug

Jeg vil med dette takke deg Åse for hjelpen. Utrolig hvor fort man kan finne ut av slekt ved den hjelp man kan få gjennom brukerforumet i Digitalarkivet.Hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.