Gå til innhold
Arkivverket

[#16634] Kirkebok hjelp for Ringerike/ Buskerud 19.10 -1905


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei !Ønsker hjelp til og finne ut foreldre ( evt bakover) på Anna Karolina Guldberg født 19.oktober i 1905. Stedet skal være Soknedal noe jeg har fått opplyst i ett annet innelgg er i Ringerike i Buskerud. Håper noen vil hjelpe !!MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg.

Jeg kan ikke finne Anna Karolina Guldberg døpt 1905 eller 1906 i Lunder Kjørke, som er kjørka i Lunder sokn, dvs Soknedalen på Ringerike.Hilsen Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Torleif -Da er det og utelukke den plassen da - Har du oversikt over Hole også???Da kan man finne hennes eldste datter, kanskje man får en pekepinn der...Hennes elste datter Anna var født 2 mai 1924 i Hole sokn, Buskeruds fylke. mvh, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Heisann!Jeg har fått oppgitt info om Anna´s yngre søsken -kan disse finnes da tro , på Lunner???Karl Johan født 1 mai 1926 og Klara Betty født 23 august 1929 - begge skulle visstnok være født i Lunner ???mvh, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Karl Johan Johansen, f. 1.5.1926 på Mylla i Lunner, Hadeland. Døpt 10.10.1926. Foreldre: Godtfred Johansen f. 1899 i Sverige og hustru Anna Karoline f. 1905 i Norderhov. Viet 1924, står ikke hvor. En fadder er kone Andrine Gullberg.Klara Betty 23.8.1929, døpt 29.12.1929, samme foreldre, men nå er fødested oppgitt Karlstad og Soknedalen.Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Leif!Takk, endelig noe napp - kanksje Anna ble døpt der også??? 2 mai 1924 -Hva med moren Anna Karolina??? 19 okt 1905 -takk igjen :o)Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Fant ingen i Lunner i 1905 eller 1924. Ved en lynsjekk for hovedkirken i Norderhov finner jeg heller ingen Anna Karoline i 1905/06. Da gjenstår Soknedalen, men der var det visst også bom. Hmmm, da er jeg litt i villrede. Du får prøve Haug, det lå i Norderhov til 1884, deretter skilt ut.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Ellef Ellefsen

Anna Karoline var f.19/10-1905 og dpt.19/11-05 i Hønefoss.Foreldre: Jernbanearbeider Karl Andersen Gulberg (eller Guldberg) og Hustr. Andrine Johannesdtr. Bosted: Korsdalen.Faddere: Inger Hjelmerud på Tveten, Kristian ??, Anne Ulven og Erik M. Korsdalen.Kan opplyse litt om faddere, uten at jeg tror det blir til hjelp. Inger og Kristian hadde øvre Tveita ytterst i Soknedalen (mellom Hønefoss og Sokna). Anne Ulven var deres datter og overtok senere gården. Erik har jeg ingen kjennskap til.Å bli døpt i Hønefoss var vanlig, sjøl om de egentlig sognet til Norderhov. Mine egne besteforeldre bodde ikke langt unna Tveita. De fleste av deres 8 barn vart døpt i Hønefoss, da dette bare var halve avstanden til Norderhov.Veit det er et par plasser Korsdalen på Ask. Men i daglig tale har vi og en Korsdalen som ligger mye nærmere Bergensbanen, hvor arbeidet gikk for fullt i 1905. Har søkt i RHD sin 1900-telling uten å finne Karl og Andrine i Norderhov. Og Klokkerboka for Hønefoss som jeg har på en rullefilm starter i 1905.mvh Ellef Ellefsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Ellef Ellefsen

Hei!Tilføyer: Fødselsåret til Karl Andersen er 'en smule feilregistrert' i kirkeboka. (Der er nok alder og fødselsår rotet samen, noe som ikke er helt uvanlig.Da Karl Andersen Gulberg døde 25/6-1933 på Hole Gamlehjem, er det i lensmannens Dødsanmeldelseprotokoll registreret at han var f.25/12-1849, Id ved Halden. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.