Gå til innhold
Arkivverket

[#16637] Hitra - giftemål i 1807 - kan DU hjelpe???


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Ønskelig med hjelp vedrørende ett giftemål - for så og finne foreldre til denne damen.Maria Lambrigtsdatter hun giftet seg med Niels Kristoffersen Bremvog f.1784 Hitra. Takk!! MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Har dessverre ikke kirkebøker for Hitra, men har søkt litt i FT 1801 og Familysearch.1. I 1801 er Marie Lambrigtsdatter, 19 år, tjenestepike på Hitra.2. Der er det også en Lambrigt Olsen, 56 år, som er gift for annen gang med Marit Olsdatter, 55 år, som er gift for første gang.3. På Familysearch ser jeg at det finnes en Lambrigt Olsen som gifter seg i 1772 i Tingvoll i Møre og Romsdal med Magnhild Torstensdatter.4. Lambrigt og Magnhild får datteren Maria 21. oktober 1782 på Frei i Møre og Romsdal. Frei hørte den gang til Tingvoll.Før det har de fått tre barn i Tingvoll: Ole f. 30. juli 1773, Ole f. 30. sept.1774 og Guru f. 17. sept. 1778.5. Det finnes ingen Magnhild Torstensdatter i passende alder i FT1801, heller ikke noen annen passende Lambrigt Olsen enn han som er på Hitra.Min hypotese er at den Maria Lambrigtsdatter som ble født på Frei, er den samme som den Marie Lambrigtsdatter som tjente på Hitra i 1801. Magnhild Torstensdatter er død, og kanskje har Lambrigt flyttet til Hitra i forbindelse med det nye ekteskapet med Marit Olsdatter.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Laila! Dette er en mulighet som må sjekkes opp ja, alt er notert!! Takker for tips! ;o)Men om noen har kildene til giftemålet ville jeg være sikker..MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.