Gå til innhold
Arkivverket

[#16638] Marte (Marit) Olsdtr. fra Møre og Romsdal


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Marte født i 1859? Hun var gift med Peter Botolfsen Møl. Jeg mener moren heter Ingeborg Ingebrigtsdtr. f. 1819. Har endel på denne siden, men farssiden er tom. I 1900-tellingen finner jeg henne på gården Møl. På fødested er det Sunnelvens som er oppgitt. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

I hht Sunnylven og Geiranger II av P.A.Lillebø så er riktig navn Marte.Hun og mannen er nevnt på s. 484. Han døde 1945 og hun 1950. Se forøvrig innlegg nr. 16290. kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

I FS finner jeg Ingeborg Ingebrigtsdtr. Møll f. 1819 Møll, Geiranger. Der finner jeg to ektemenn. Den første Ole Erichsen f. 1809. De får 9 barn. Den andre er Carl Eriksen. Han finner jeg igjen på folketellingen i 1865 på Møll. Der er det oppgitt flere barn men bare et som er Carl sitt, de andre står det Ole på. Her er det en datter Marthe på 7 år. Men hva som er riktig vet jeg ikke. Får lete mer i morgen. Takk for all hjelp så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Ægteviede i Geiranger 1884 d 29 juni: 'Ungk. Peter Botolfsen Møl og Pige Marthe Olsdtr' Han født 1855 og son til Gardbr. Botolf Petersen Møl Ho født 1859 og dotter til Gbr. Ole Eriksen MølDøbt i Geiranger 1855 d 16de Marts (fødd 11te Februar) Peter Foreldre: Gaardmandsøn Bottolf Petersen Møl og Hustru Ingeborg JonsdatterDøbt i Geiranger 1859 d 14 juni (fødd 2 juni) Marthe Foreldre: Gårdbr. Ole Eriksen Møl og Hustru Ingeborg IngebrigtsdatterÆgteviede 1838 d 5te juni: 'Ungkarl Ole Erichsen Helset og Pigen Ingebor Ingebregtsd Møll' Han 26 år og son til Erich Ingebregtsen Ho 19 år og dotter til Ingebregt ThorsenFødte Qvindekjøn: 1819 16d juni (døypt 19de juni) Ingebor Foreldre Ingebrigt Thorsen, Marte Larsdatter Møl GaardbrugerCopulerede 24 juni 1817: Ingebrigt Thorsen Møl 27 år og Marte Larsdatt Maraag 29 aarDåp 1809 den 1ste october Ole Foreldre: Erich Ingebrigtsen, Gunnild Olsd. Helset1806 den 29de Decemb copulered ungkarl Erich Ingebrigtsen Helleseth med pigen Gunilde Olsd Øye1801: Ingebrigt Thorsen Møll [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11524&variabel=0&postnr=1419&fulle=true&spraak=n>LenkeMarte Larsdtr Maråk LenkeErich Ingebrigtsen Helset LenkeGunnild Olsdtr Øye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Tusen tusen takk for hjelpen. Her var det masse opplysninger som jeg virkelig ønsket meg. Har masse å jobbe videre på nå. Mvh Tove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.